my observation

..Assalamualaikum..

hello, olla, hi dll..okay, entry aku kali ni about 'permerhatian ku'.. sebenarnya aku tak de idea nk tulis ape.. so aku cume nk share pemerhatian aku sepanjang ku duduk asrama.. asrama mane lagi kalau bukan asrama kat smt kuantan..okay, before that ni cume pemerhatian aku je.. tak semua nye betol kan? 

pemerhatian 1: lelaki sangat bagus dalam berkongsi..
okay, aku tengok budak laki ni suke kongsi.. bukan kongsi makwe dia okay!! mereka sangat pantang kalo bab2 kongsi makwe (kalau makwe mereka tak kan nak share).. ade satu hari tu aku makan biskut dalam kelas.. tetibe ade la budak laki ni mintak biskut aku.. tapi time tu biskut dah nak habis.. so, aku bagi sekeping je.. masa dia nak makan tu, kawan dia mintak.. u know what? sekeping biskut dibahagi kepada 5 bahagian!! macam mane tu? aku pon tak tahu.. arhh, kesian gile.. bukan tu je.. ade suatu hari ni, mamat ni bawak nestum yang 3in1 tu.. dia baru nak bukak.. pastu datang la pulak 2,3 ketul kawan dia.. kesian pulak aku tengok, bende ciput tu share ramai2.. macam orang kat somalia xD.. pastu, roti pulak.. roti yg 70sen tu.. dorang share lebih daripada 5 orang.. aku rase makan pon tak de effect.. lols.. sebenarnya banyak lagi.. tapi kang panjang sangat.. kesimpulannye, lelaki bagos dalam berkongsi makanan..;p

pemerhatian 2: perempuan cantik dan kain?
haha, yang ni ambe suke.. seriousy, duduk asrama aku selalu tengok perempuan yang cantik tak suke buat kerje2 berkaitan kain.. such as basuh kain, jemur kain n lipat kain.. sorry to say.. loker budak cantik kebanyakannya (bukan semua) sangat bersepah..maybe sebab mereka sangat jaga kekemasan diri sampai tak sempat kemas kot -.-''.. aku pernah nak pinjam shawl daripada sorang budak cantik+comel ni.. dia suruh ambik dalam loker dia.. masa aku bukak loker dia.. OMG!! gila kentang, terus tak jadi.. malas aku nak cari shawl dalam timbunan kain setinggi gunung tu.. bukan tu je, tapi gile hapak.. o.O patut la selama ni dia selalu spray perfume banyak2 (kantoi).. masa form4, ade sorang budak cun ni.. dia nak pergi koop kot, tapi takde baju.. and dia dengan selamber badaknya korek baju kotor dalam baldi dia untuk dia pakai.. ntah zaman bile punye baju dia tak basuh.. dah la berhari2 baju kotor tu duduk dalam baldi (confirm la baju tu lembab kan).. yerk, tak tau nak cakap macam mane.. ish3.. kesimpulanye, dont judge a book by its cover.. tak semestinya orang cantik tu pembersih, dan tak semestinya orang kurang cantik tu pengotor kan?

pemerhatan 3: tak semestinya orang yang nampak bodoh tu bodoh
okay, bodoh tu kasar sangat bunyi nya.. kurang cerdik lembut sikit ;p.. pemerhatian ni aku perasan  waktu ambik result spm.. aku tengok kebanyakan budak kelas aku yang kuat tido, tak siap homework n nampak kurang cerdik dapat result gempak dowh.. tak tahulah kalau nasib tu je kot.. budak paling banyak a dalam kelas aku bukanlah seorang yang rajin n nmpak cerdik.. aku lah tu, kuang3.. tipu je.. kesimpulannya, orang boleh berubah kalau dia nak.. dimana ada kemahuan, disitu ade jalan.. manelah tahu, time perekse dia study gile2 ke kan?? macam aku..;p

psstt: dulu aku pernah study pendidikan islam sampai pukul 4 pagi...last2 aku tertido masa jawab perekse pendidikan islam.. result perekse? haih, confirm la G (nasib baik bukan spm).. padan muke aku, cikgu kenapalah tak bangunkan aku?? dapat G even soalan tu senang macam kacang cap tangan -.-''.. buat malu je.. moral of the story, jangan la jadi macam aku okay.. btw, pendidikan islam saya a dalam spm.. oh lupe.. nak share gambar menarik dari afrika.. jauh woo..

safety first xD

tuu dia.. 

ko ade berani nak pakai macam ni?

mane lagi beso?




No comments: