Kalau tak suka tak payah la tengok

.:Assalamualaikum:.




okay guys, macam mane tajuk kali ni? gempak tak? tak? okay fine.. haha, takde la.. alkisahnye begini.. actually, aku ni kaki youtube.. hari2 tengok youtube.. tak kira la dengar lagu ke, vlog ke tutorial ke..semua pon aku tengok >.< hewhew.. bukan video je aku tengok.. comment2 pon aku bace.. maybe bagi setengah orang 'alah tak penting pon'.. tapi aku ni pelik sikit, bende2 tak penting aku rajin nakk bace.. kalau bende penting aku malas bace.. 

okay, ape yang aku nak share ni cume pendapat aku je lah.. aku tersangat tak puas hati dengan orang2 yang cume tahu mengutuk hasil kerja orang lain.. faham tak? tak faham? okay let me explain.. macam ni.. kalau korang selalu tengok video2 di youtube, cube bace comment2 kat bawah video tu.. mesti ada makhluk kutuk2 video tu.. confirm ada punye la, at least 1.. mungkin dorang cume nak beri pendapat.. i know, saya faham yang setiap orang mempunyai pendapat masing2.. tapi gune la perkataan2 yang soft2, manis2 *mcm gule2 kapas gitu*.. mane la tahu kan orang yang buat video tu jenis sensitif ke? dalam hati ada taman ke? hati pink ke?

to me, kalau aku tak suke tengok video tu sekali pon, aku takde la sampai nak comment ''video kau terok la, tak best, menyesal aku tengok'' <- contoh je.. habis2 pon aku cume cakap dalam hati je ''tak best pon dia nyanyi'' or ''video ni tahpape''.. aku takde la nak cakap aku ni baik sangat *mengaku*.. tapi please bertimbang rase la sikit weh.. maybe sesetengah daripada korang terfikir  ''macam mane owner video tu nak tahu video dia OK ke KO kalau orang tak comment''.. but ya! korang still boleh comment tapi gune la ayat2 cinta <-- tipu je.. gune ayat2 yang boleh memajukan anak bangsa *yeah*
at least dia mencuba nak nyanyi or buat vlog okay! daripada orang langsung tak mencuba tapi cume tahu mengutuk je *macam good2 je nak kutuk orang*.. korang tak rase ke macam ''dah tahu tak suke tengok video tu, kenapa nak tengok sampai habis, then rajin pulak nk comment''... kalau aku tak suke tengok video tu, aku terus tukar video lain, sebab aku rase buang masa tengok sampai habis... OMA, aku pulak yang terEMO.. sorry2 :D..

okay, ni just contoh yang aku ambik kat youtube.. ingat ye kawan2, ni cume CONTOH yang aku main ambik je kat youtube takde kaitan dengan yang hidup mahupon yg meninggal dunia XD




see? nak kutuk orang, tak sedar spelling dia pon tersalah.. nk tulis 'bodoh' tp jadi 'bosoh'.. typo oh typo


okay, yang ni aku takde motif ape2.. just show.. sebab aku terbaca masa tengah dengar lagu kosong *my fav song*.. kalau aku jadi najwa, wa manyak touching woo.. suke2 je nak kutuk orang macam good2 je.. puihh


ameekk ko, kan dah kene marah ngan peminat tuan empunye video.. 


haa! ni baru betol.. ngee~


betol jugak sebab artis luar orang sebok sokong, artis sendiri kutuk2.. artis kite pon ada nilai tersendiri

p/s: ape2 pon sume ni pendapat aku.. tak semua orang suke ape yang kire buat.. lumrah dunia, right?

uwaaa, aku tak tahu awat lagu kat tepi tu --> hari tu majok kot sebab tu tak nak bunyi.. gilo den nak mengedit nye.. tadi dah baiki... okay kot XD

















No comments: