Fakta yang menarik :

..Assalamualaikum..

hello readers.. memandangkan aku ni suke sangat membaca, so banyak bende la yang aku tahu (ye la kot :3).. btw, tadi aku ada tawaf blog-blog yang aku rase entry dia best dan berguna.. so kat sini aku aku nak share la sikit ape yang aku bace.. tajuk entry tu 40 Fakta Dunia Yang akan Buat anda Ketawa !.. tapi aku tak ketawa pon.. cuma tersengih-sengih macam kerang busuk kat pasar selayang tu ade la.. kat blog yang aku bace tu memang la ada 40 fakta.. tapi kat blog buruk aku ni aku nak share sikit je.. kalau 40 kang takde orang nak bace, iyelah sebab panjang sangat.. so, ni la dia sedikit info yang aku rasa menarik

1. dahulunya coca cola bewarne hijau.. haha
2. perempuan kelip mata 2 kali ganda lebih banyak daripada lelaki.. yang ni aku tak test lagi
3. setiap manusia tak akan dapat jilat siku sendiri.. tak caye try la jilat
4. semua anggota badan termasuk jantung kita akan berhenti berfungsi selama sesaat semasa kita bersin
5. secara fizik, babi takkan dapat memandang ke langit.. ish3, kesian
6. satu-satunya makanan yang tidak akan busuk ialah madu
7. siput boleh tido selama 3 tahun woo !
8. gajah satu-satunya haiwan yang tak boleh melompat..
9. kerusi elektrik ditemui oleh doktor gigi
10. pemetik api dijumpai sebelum mancis.. macam pelik je kan?
11. setiap lipstik mengandungi sisik ikan yang telah diproses
12. Adalah mustahil jika anda bersin tanpa memejamkan mata.
13. seekor lipas boleh hidup tanpa kepala selama 3 hari..
14. Jika nombor 111,111,111 x 111,111,111 = 12345678987654321.
15.  Nama sebenar rama-rama (butterfly) ialah' flutterby' ..
16. sepotong coklat boleh membunuh anjing seekor anjing bersaiz kecil kerana coklat mampu merosakkan sistem pernafasan anjing
17. Ratu anai-anai boleh hidup selama 500 tahun dan menghasilkan 30,000 telur setiap hari.. gile kentang !
18. Tiram boleh mengubah jantinanya beberapa kali sepanjang hayatnya.
19. Ngauman singa boleh kedengaran sejauh tiga kilometer.. dasyat !
20. Orang yang menggunakan tangan kanan hidup sembilan tahun lebih lama daripada mereka yang kidal.. ha, yang ni aku tak jamin sebab ajal maut di tangan Tuhan..


p/s: aku rasa nak tukar colour blog nih.. tapi tak tahu nak buat colour ape.. cadangan?

No comments: