happy day + bad day = ??

hye, entry kali ni nak cerita pasal aktivity hari ni.. best ada, bad pon ada.. but its okay, biasa lah.. tak kan nak yang happy jer kan?? 

PAGI :
okay, pagi tadi aku mengaku yang aku bangun lambat gile.. pelik, aku tak pernah bangun selambat tu sebelum ni.. haih, ni kalau mak mertua nampak mesti kene reject jadi menantu dia.. macam biasa bangun pagi benda pertama aku buat ialah online fb (yes, i know aku terok).. then, mama suruh lipat kain.. bile dah siap keje teros online lagi.. dan lagi.. tetiba aku rasa lapar and aku po masak la meggi (huhu, rindu meggie).. 

PETANG:
owh ye! tadi ada pos laju datang sebab nak hantar lens.. yang lawaknya posmen tu teros masuk dalam pagar dengan van dia sekali.. mentang-mentang la pagar rumah aku terbukak.. "bang posmen, kenapa tak parking je teros van poslaju abang tu kat rumah saya??''.. biasa nya poslaju dia parking kat luar kan??

MALAM:
tadi kitorang ade buat bbq.. kali ni free of charge sebab mak Tommy nak sponsor.. bagos3, jimat duit.. yang buat hari ni jadi bad day bile kawan aku, Fifi tetibe nak merajok tak tentu pasal.. alkisahnya bile takde orang nak teman dia beli kredit.. ko ni pon, agak-agak la orang tengah busy nak bakar ayam ko pulak sebok nak ajak beli kredit apsal??.. kalo ayam tu hangus macam mane?? satu lagi ko ni suke pakai motor orang.. dah Esyam tu tak kasi tak payah la nak merajok.. Esyam dah cakap motor dia tak de minyak, ko tak reti bahase ke?? kang motor dia berhenti tengah jalan gane?? tak ke naye?? dah la rumah dia jauh.. lastly, dia balik ambik motor dia sendiri n beli sorang2.. boleh pulak ko beli sendiri and gune motor sendiri?? hurm, k stop marah2 ni.. sabo2~

then, bila dah habis bbq and makan sume.. tetibe Fifi tu datang balik (ingat ke tak nak datang dah)..and Esyam tanya dia

Esyam: tak makan ke Fifi?
Fifi: hmm nak makan gane, tak de orang ajok.. lagi pon aku tak hingin r nak makan bla..bla..bla..(sambil pandang aku)
Esyam: makan je la...
Fifi: korang bbq mende je..
Aku: ayam, sosej, daging burger n bla..bla..bla.. 
Fifi: eleh, tu je
Aku: orang nak sponsor mujur (nak lebih2, sponsor la sendiri.. at least dia dah sponsor okay!.. daripada ko tak pernah langsung)

HELLO!! bbq ni bukan aku punye okay, kenapa ko nak pandang2 aku dengan muke tak puas hati ko tu?? tak kan la aku nak ajak ko sedangkan bbq ni bukan aku punye.. kalau aku yang buat, aku ajak lah.. haih, tolong la paham.. wei lagi 1, macam mane tommy nak ajak, ko kan gi keje.. dah la ko start keje hari ni tak bagi tahu aku langsung.. macam ni ke bff?? then, boleh pulak ko kutuk aku pakai lens.. suke hati aku la pakai warne hitam pon, bukan gune duit ko..  eleh, tak yah la nak kutuk sangat.. dulu ko jugak nak sangat big eyes warne hitam kan?? bila aku yang dapat ko kate burok la ape la.. okay fine!! merajuk la ko sorang2.. aku tak nak dah pujuk.. seriously aku dah lama gile sabar dengan kau! and this time aku dah tak boleh sabar.. just disebabkan gaduh ngan bf ko nak marah2 kitorang.. sampaikan hal yang kecik pon ko merajok.. dengan sume orang ko tak puas hati kenapa??

p/s: sorry aku lepas geram kat sini lagi.. aku memang marah gila kot.. aku pon sedih sebenarnya -.-''

 , 

No comments: