Tertelan separators

Assalamualaikum

Hai korang, korang dan korang.. sekarang ni aku dah cuti sem :D whoaaaa, sangat best.. sebab tak yah fikir pasal assignment yang berlambak2.. satu lagi, tak yah pening2 fikir nak pakai baju ape pegi kelas.. asal nak gi kelas je pening nak pakai baju ape.. kalau bukak almari je, confirm kuar dialog 'takde baju la nak pakai...' pastu roomate akan cakap 'takde baju ape nye? punye la belambak, pakai je la mane2 pon' hehehe :3

Okay dah2.. meh sini nak citer ape yang aku buat hari ni.. pagi tadi aku dating ngan doktor gigi.. habis awal aku bangun sebab mama cakap appointment braces pukul 9.. pkul 8.30 aku dah terpacak depan bilik mama, tunggu mama siap.. tengok mama relax je, baju pon tak gosok lagi, baru lepas mandi pulak tu.. dah la dari rumah nak ke klinik ambik mase 20 minit kot.. last2 mama cakap 'appointment pukul 9.30 laa.. mama saje cakap pukul 9, biar kamu tu siap awal2 sikit'.. haih, mama ni kan.. saje je tau -_-

Sampai je kat klinik, kene tunggu.. lame la jugak kot, sebab aku datang awal 9.25.. haha.. pastu tanye mama kenape lame sangat.. then, mama cakap appointment kamu sebenarnye pukul 9.45.. erkk -.-'' patot pon.. pastu nurse panggil suruh masok.. mase nak pakai separators tu, sakit sebab gusi berdarah.. tapi tak sakit pon bagi mereka2 yang takde problem macam aku.. aku sakit sebab doktor tu cakap gigi aku terlampau rapat sampai takde space nak masok langsung.. dia cakap kene kikis gigi sikit.. dia kikis gune mende ape ntah.. rase macam dia gune alat yang nak tampal gigi tu.. yang bunyi dia bising2 tu.. ngilu kowt dengar bunyi mende tu.. mase pakai separator tu kat gigi bawah senang n sekejap je, tak sakit.. gigi atas je yang payah nak mampos then sakit.. masok sikit je getah tu kat gigi atas.. 

Balek je rumah terus rase lapor, sebab tak sarapan pagi tadi.. so, makan roti ngan peanut+blueberry.. payah je nak makan sebab gigi tak boleh tutup rapat, nak kunyah pon susah.. dah la nak sebut "S'' pon dah jadi pelat gara2 separators.. lepas makan tu pergi tengok cermin, tetibe hilang 1 separator.. ngeh3.. tak sampai sejam doktor pasang, separators tercabut :3 haha, ni mesti terlekat kat roti tadi.. masok perut dah pon.. haih.. 



haa, mende (separators) kaler biru tu la yang aku tertelan..




separators (kelabu) tu dipasang supaya gigi jadi jarak2.. pastu baru dapat selit/pasang/sumbat mende kat bawah ni


mende ni akan diletak kat gigi geraham supaya jadi macam lat bawah ni 





Okay, dah habis.. tu je nak cakap.. sorry sebab ayat aku tunggang terbalik.. actually i dont know how to explain.. wakakaka XD




2 comments:

Unknown said...

Hai,nk tya kalau separator tertanggal xpe ke?

Natashaellina said...

haha, doktor ckap klau trtanggal call dia, tp minggu tu dia takde, so dia ckp biar je.. tapi mse nak pkaikan ring tu doktor akan kikis sikit gigi